Dag 3: Hop on Hop off


We hebben het gevoel dat we zowat alle hoekjes en kantjes van Valencia gezien hebben. In het hotel verkopen ze tickets voor de hop-on-hop-off- bus aan 14 euro pp. Dus... toch maar 'ns checken of we alles gezien hebben. ;-)
Omstreeks 10u staan we paraat aan busstop 1. Er zijn 2 routes: een blauwe en een rode. De ene gaat via de moderne stad richting kust, de andere voert je door het oude gedeelte van de stad.
De bus die voorrijdt doet de eerste route aan, dus we nemen die. Er worden ons helaas, zoals we vermoedden, geen nieuwe stukjes Valencia aangeboden. De bus rijdt grotendeels onze fietsroute van gisteren. 






Na een klein 2u zijn we terug op onze startplaats. Het duurt nog een uurtje voor de andere bus eraan komt, dus we maken nog een korte wandeling in de buurt en drinken een biertje in de buurt van de Mercado Central.



We hopen dat bus 2 ons toch nog wat verborgen pareltjes oplevert... helaas... deze rit is écht z'n geld niet waard. Behalve een paar torens krijgen we van de oude stad niet veel te zien en de bus baant zich via drukke wegen omheen de stad richting congresgebouw. Hadden we het geweten... :(. Dit is dus zeker geen aanrader! Maar we houden de moed erin. :p



Nog eens 2u later zijn we opnieuw bij ons startpunt en we kunnen niet rap genoeg van de bus zijn... we hebben het gehad en zijn blij dat we de benen kunnen strekken. Aangezien we de eerste dag zo lekker en goedkoop aten en het ondertussen al dik 15u gepasseerd is reppen we ons richting Tapería Ligazón. We eten er opnieuw el menú del día, drinken nog 'ns een fles cava en ... ja ... betalen opnieuw 22 euro. :p Onze buikjes zijn rondgegeten en we hebben nood aan een wandelingske.
Het gaat richting de Mercado de Colon en passeren hierbij een aantal leuke winkelstraten. Aangezien de solden hier ook in volle gang zijn, wippen we hier en daar eens binnen (grotendeels om efkes van de hitte te bekomen en dankbaar gebruik te maken van de airo). De mercado de colon ontgoochelt wat. Het is een prachtig gebouw dat volgestampt zit met brasseries en cafeetjes. De hitte is overweldigend, we laten ons neervallen aan één van de vele tafeltjes en bestellen een cola ('t zijn er hier gelukkig van 33 cl! Mijn tong hangt op mijn knieën!)




 Het is drukkend warm en we slenteren opnieuw richting het oude centrum. Een ijsje gaat er wel in en we stoppen bij Amorino. MMMM heerlijk, maar we moeten likken alsof ons leven ervan afhangt. Hahaha! Hot hot hot.



We struinen verder richting de wijk Carmen want daar zit een pittoreske bar waar ze blijkbaar de beste Aqua de Valencia hebben. Café Sant Jaume is een oude apotheek die nu omgetoverd is tot bar. 


Als we er aankomen zit het terrasje afgeladen vol. Pech! Maar we geven niet zo snel op en blijven wat in de buurt hangen. We hebben geluk en 5 min. later komt een tafeltje vrij. We bestellen er natuurlijk een kan aqua en het moet gezegd zijn... héél lekker en verfrissend... zo lekker dat we er nog een tweede bestellen. Hahaha!



Bye Bye Valencia! Morgen gaat het terug richting het noorden. 

Reacties

  1. Inderdaad, die Tapería Ligazón van dag 1 was ook blijven hangen bij mij: rustig, lekker en goedkoop. Wat kan een mens meer wensen? Interessant om weten is ook wat niet echt in de smaak valt. De rode en de blauwe zullen we met een gerust geweten aan ons laten voorbijgaan. En ja: die Aqua de Valencia, daar heb ik ook al herinneringen aan. Bedankt voor de info en het voorproeven, Eva en mr. Ph. !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten