Dag 1: Bario del Carmen


Vanuit onze hoofdvakantieverblijfplaats Pineda de Mar rijden we via de AP-7 richting zuiden... Valencia here we come!
De reis neemt een kleine 4u in beslag. Omstreeks 14u kunnen we inchecken in ons hotel voor de komende 3 nachten. Ik reserveerde dit charmante hotelletje Jardín Botanico (het telt slechts 12 kamers) via booking.com. De kamers zijn héél ruim en super netjes en het bed... is GIGANTISCH!




Het is ondertussen al half 3 en volgens onze buikjes... etenstijd. Ik las een aantal goeie recencies over een tapería in de buurt en we beslissen om die even op te zoeken. Google maps leidt er ons perfect naartoe... de zaak bevindt zich in een piepklein straatje, ver van alle toeristische drukte. Zo hebben we het graag!

We installeren ons op het terrasje van Tapería pulpería Ligazón en bestellen een fles cava om onze citytrip goed in te zetten. ;)
Een vriendelijke ober komt het dagmenu expliceren, weliswaar in het Spaans... but hé... no problema! We hebben keuze uit 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten. Philip kiest voor de gazpacho met ei en stukjes iberico ham en ik ga voor een soort Gentse Waterzooi. Als hoofdgerecht kiezen we allebei de vis met gegrilde groentjes. HEERLIJK! We blijven nog even zitten, drinken de fles leeg en bestellen nog een koffietje (inbegrepen in het menu al kan je ook opteren voor dessert). Het is ondertussen half 4, tijd voor la cuenta. Als de ober ons de rekening onder onze neus schuift rollen onze oogbollen bijna uit hun kas... 22 euro... voor ALLES! We betallen met plezier! Haha!



We bevinden ons niet zo ver van de buurt "El Carmen" en besluiten om deze even uit te spitten. Deze barrio is vooral gekend voor zijn vele graffiti's en muurschilderingen. Enkele sfeerbeelden...














We dwalen verder door de eindeloze, kleine en pittoreske straatjes. Achter elke hoek, een verrassing. Zo komen we in het oude stadsgedeelte terecht. We wandelen naar de plaza de la virgin, plaza del Ayuntamiento, plaza de torros... en genieten van de vele mooie gebouwen.














We eindigen onze dag in het Hard Rock Café met een frisse cocktail en wat tapa's.




Reacties

  1. Gelezen, bewonderd en goedgekeurd. Vraagt om navolging :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten